اسباب بازی حراجی ساخته شده با چوب با ارزش میلیاردی فروخته شد

در حال حاضر تولیدکنندگان کوچکی از اسباب بازی های چوبی از جنگلداری پایدار وجود دارند که تحت مهرهای PEFC یا FSC معتبر هستند. دومی تضمین های بیشتری را ارائه می دهد، زیرا علاوه بر شرکت های صنعت چوب، نهادهای زیست محیطی نیز مشارکت می کنند.

همچنین مهم است که اسباب بازی حراجی با محصولات طبیعی مانند موم زنبور عسل، روغن‌های گیاهی (مانند روغن بذر کتان) یا با رنگ‌های گیاهی و پایه آب درمان شده باشند.

یک نمونه در کاتالونیا شرکت Grapat است که از چوب کشورهای مختلف اروپایی تحت گواهی PEFC استفاده می کند. علاوه بر این، آنها از رنگ استفاده نمی کنند، بلکه از لکه های غیر سمی مبتنی بر آب استفاده می کنند.

این ماده ای است که از شیره درخت Hevea Brasiliensis به دست می آید. هنگامی که شیره استخراج می شود، آن را در قالب قرار می دهند و اجازه می دهند تا در دماهای بالا و رطوبت کم خشک شود تا اجسام نرم و انعطاف پذیر کاملاً مناسب برای کودکان به دست آید.

اسباب بازی

باید اطمینان حاصل شود که اسباب بازی ها و لوازم جانبی برای کودکان (مانند پستانک) کاملاً با لاستیک طبیعی ساخته شده و هیچ افزودنی دیگری به آن اضافه نشده است.

بهترین کار این است که از تهیه کننده بپرسید و فقط کسانی را انتخاب کنید که اطمینان حاصل کنند.

Lanco یک شرکت بارسلونا است که اسباب‌بازی‌های کودکان را فقط از لاستیک طبیعی و زیست‌محیطی بدون سمومی مانند بیسفنول A، نیتروزامین‌ها و فتالات‌ها تولید می‌کند.

رنگ هایی که آنها استفاده می کنند با رنگ های خوراکی ساخته می شوند و بر پایه آب هستند و فلزات سنگین ندارند. علاوه بر این، تمام محصولات آنها دست ساز است.

بامبو گیاهی است که به طور سنتی در آب و هوای گرم و مرطوب رشد می کند، اگرچه در مناطق سردتر و کوهستانی نیز یافت می شود. بسیار مقاوم است و علاوه بر این، احیای جنگل های بامبو به سرعت به صورت طبیعی و بدون نیاز به افزودن آفت کش یا کود انجام می شود. به همه این دلایل، به عنوان جایگزینی برای پلاستیک در بسیاری از محصولات یکبار مصرف، شهرت پیدا می کند.

از نظر ردپای محیطی، بامبو نسبت به سایر درختان دی اکسید کربن بیشتری جذب می کند و اکسیژن بیشتری آزاد می کند. در مقابل: بامبویی که ما در اینجا مصرف می کنیم از مزارع محلی نمی آید و هیچ تولید کننده محلی وجود ندارد که از آن استفاده کند.