استفاده از شیره هسته خرما برای افراد بالای 50 سال سرطان را درمان می کند

شیره هسته خرما خواص زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

افزایش رشد مو: شیره هسته خرما و آب آن سرشار از آهن است که باعث افزایش گردش خون در زیر پوست و در نتیجه تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مو می شود.

با گردش، اکسیژن به تمام قسمت های بدن از جمله سر شما منتقل می شود و در نهایت از ریزش مو جلوگیری می کند و رشد مو را تحریک می کند.

مناسب برای پوست: ویتامین های C و D برای خاصیت ارتجاعی پوست شما بسیار مفید هستند و همچنین پوست شما را صاف تر می کنند. بنابراین اگر از مشکلات پوستی رنج می برید، خرما و شیره هسته خرما می تواند در دراز مدت به شما کمک کند.

شیره هسته خرما خاصیت ضد پیری دارد و از تجمع ملانین در بدن جلوگیری می کند. اما همانطور که گفتیم طبیعت شیره خرما گرم است و بهتر است آن را با گرمی هایی مانند ارده مصرف نکنید زیرا باعث جوش های پوستی می شود.

می توانید مقداری شیره هسته خرما را با سرکه و کاهو بجوشانید.

شیره هسته خرما

از التهاب جلوگیری کنید: خرما حاوی منیزیم و سایر مواد معدنی است که برای سیستم ایمنی بدن مفید است. در این صورت سیستم ایمنی قوی تر می شود و با التهاب مبارزه می کند.

زایمان را آسان می کند: خوردن خرما و شیره هسته خرما (البته مقدار آن باید زیر نظر پزشک باشد) در دوران بارداری دهانه رحم را بازتر می کند و روند زایمان و زایمان را آسان می کند.

در مطالعه ای که روی 69 زن باردار انجام شد، آنها دریافتند که با مصرف کنترل شده خرما و شیره هسته خرما، تا 20 درصد بهتر از سایرین زایمان می کنند.

سلامت استخوان: خرما و آب آن حاوی عنصر بور است که به افزایش سلامت استخوان های شما کمک می کند.

بر اساس یک مطالعه تخصصی، وجود فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم در خرما و شیره هسته خرما، آن را به ماده ای قوی برای تقویت استخوان ها و مبارزه با بیماری های استخوانی و پوکی استخوان تبدیل کرده است.