تخمه آفتابگردان خام موجب خفه شدن پیرمردی در تهران شد

مطالعات نشان داده اند که سطوح بالای التهاب ممکن است با افزایش خطر بیماری قلبی، سکته، سرطان، دیابت و اختلالات عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون مرتبط باشد.

از سوی دیگر، تأیید شده است که مصرف منظم تخمه آفتابگردان خام به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید، دو عامل اصلی خطر بیماری قلبی کمک می کند.

یک مطالعه منتشر شده نشان داد که مصرف 30 گرم تخمه آفتابگردان در روز باعث کاهش کلسترول کل، کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید می شود.

بعلاوه، تخمه آفتابگردان سرشار از فیتواسترول است، ترکیبات گیاهی که مانع از جذب کلسترول در بدن برای محافظت در برابر بیماری های قلبی می شود.

بر اساس یک مطالعه منتشر شده، تخمه های آفتابگردان دارای فیتواسترول بیشتری نسبت به هر نوع دیگر از دانه ها یا مغزها هستند.

تخمه آفتابگردان خام

محتوای یکسان ویتامین E (آنتی اکسیدان) همراه با اسیدهای چرب ضروری به حفظ رطوبت پوست و عاری از آسیب کمک می کند. تحقیقات فایده فوق العاده آن را برای سلامت پوست و مو در مصرف معمول آن ثابت کرده است.

غده تیروئید در بسیاری از عملکردها در بدن ما نقش دارد، از جمله تنظیم دمای بدن، متابولیسم و ​​ضربان قلب. مشکلات تیروئید باعث علائم مختلفی از جمله افزایش وزن، خستگی مزمن و عدم تعادل دمای بدن می شود.

در ایالات متحده تخمین زده می شود که حدود 6٪ از افراد از کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید رنج می برند که زنان بیشترین خطر را دارند.

برای جلوگیری از این مشکل، سلنیوم یک ماده معدنی اساسی در تغذیه ما است و خوشبختانه در تخمه آفتابگردان به وفور یافت می شود. مصرف تخمه آفتابگردان می تواند راهی عالی برای بهبود عملکرد تیروئید باشد.

به مبارزه با سرطان کمک می کند. همانطور که قبلاً گفتیم، سهم آنتی اکسیدان ها در تخمه آفتابگردان بسیار زیاد است و برای عملکردهای مختلف بدن ما کلیدی است.