دستگاه تست قند خون که مجهز به برنامه ریزی برای دارو است ساخته شد

چه زمانی قند خون خود را با دستگاه تست قند خون آزمایش کنید. زمان و هر چند وقت یکبار باید قند خون خود را آزمایش کنید به نوع دیابت و درمان شما بستگی دارد.
اگر دیابت نوع 2 دارید و در برنامه درمانی رژیم غذایی و ورزش هستید، ممکن است آزمایشات خانگی غیرضروری باشد. همچنین در صورت مصرف داروهایی که مرتبط با قند خون پایین شما نیستند، ممکن است نیازی به آزمایشات خانگی نداشته باشید.

آزمایش قند خون چگونه انجام می شود؟
برای گرفتن نمونه، پزشک یک سوزن را وارد رگ شما می کند و خون می گیرد. پزشک از شما می خواهد که 12 ساعت قبل از انجام آزمایش ASA ناشتا باشید. لازم نیست قبل از آزمایش A1C ناشتا باشید.

می توانید قند خون خود را در خانه با دستگاه تست قند خون اندازه گیری کنید. مراحل دقیق تست با نوار سنج انگشتی بسته به نوع متر متفاوت است. کیت خانه شما دستورالعمل هایی خواهد داشت.

این روش شامل نوک انگشت و قرار دادن خون روی نوار گلوکومتر است. نوار معمولاً داخل دستگاه تست قند خون قرار می گیرد. نتایج شما در عرض 10 تا 20 ثانیه روی صفحه نمایش داده می شود.

دستگاه تست قند خون

می توانید از دستگاه تست قند خون استفاده کنید. سنسور گلوکز در زیر پوست شما قرار می گیرد و به طور مداوم قند موجود در بافت بدن شما را می خواند. زمانی که قند خون شما خیلی پایین یا خیلی بالا باشد به شما هشدار می دهد.

سنسور می تواند از چند روز تا یک هفته قبل از تعویض آن کار کند. برای کالیبره کردن CGM همچنان باید دو بار در روز قند خون خود را با یک متر کنترل کنید.

دستگاه تست قند خون برای مشکلات حاد به اندازه شناسایی سطوح پایین قند خون قابل اعتماد نیستند. برای دقیق ترین نتایج، باید از گلوکومتر خود استفاده کنید.

نتایج آزمایش قند خون به چه معناست؟
بسته به شرایط شما و زمان انجام آزمایش، سطح قند خون شما باید در محدوده هدفی باشد که در زیر توضیح داده شده است:

زمان افراد بدون دیابت افراد مبتلا به دیابت
قبل از صبحانه کمتر از 70-99 mg/dL 80-130 mg/dL
قبل از ناهار، شام و میان وعده های کمتر از 70-99 میلی گرم در دسی لیتر 80-130 میلی گرم در دسی لیتر
دو ساعت پس از خوردن کمتر از 140 میلی گرم در دسی لیتر کمتر از 180 میلی گرم در دسی لیتر