دست کودکی در بطری پلاستیکی 3 لیتری گیر کرد و موجب ترس خانواده او شد

برخی از مشکلات اصلی که می توان با پر کردن مجدد بطری پلاستیکی 3 لیتری با آب لوله کشی یک یا چند بار با آن مواجه شد عبارتند از:

مهاجرت مواد شیمیایی: بیسفنول A یک ماده شیمیایی بحث برانگیز است که در ساخت طیف وسیعی از اقلام خانگی استفاده می شود و اعتقاد بر این است که با هورمون های جنسی تداخل دارد.

این ماده شیمیایی در بطری های “یک بار مصرف” که از پلاستیک PET ساخته شده اند، یافت نمی شود. BPA پتانسیل مهاجرت به نوشیدنی ها را دارد، اگرچه تحقیقات در مورد چگونگی تأثیر این ماده بر انسان کاملاً روشن نیست.

شناخته شده است که می تواند با سیستم غدد درون ریز غدد تداخل داشته باشد. اگر بطری های پلاستیکی از پلاستیک حاوی BPA ساخته شده باشند، نباید دوباره استفاده شوند.

یک جایگزین این است که از ظرفی با علامت “بدون BPA” یا ساخته شده با پلی اتیلن قابل استفاده مجدد (شماره 2)، پلی پروپیلن (شماره 5)، فولاد ضد زنگ یا بطری های آلومینیومی روکش شده استفاده کنید که مواد ناخواسته را به داخل آب آشامیدنی نریزد.

بطری پلاستیکی 3 لیتری

عدد 1 به این معنی است که آنها از پلی اتیلن ترفتالات ساخته شده اند که به گفته دانشگاه هاروارد (ایالات متحده آمریکا) ممکن است حاوی آنتیموان باشد.

بطری هایی که با علامت 3 مشخص شده اند به این معنی است که از پلی وینیل کلرید ساخته شده اند که ممکن است حاوی فتالات باشد. انجمن ملی شرکت های آب آشامیدنی بطری (ANEABE) اشاره می کند که این اعداد هیچ ربطی به باور عمومی ندارند که بر اساس آن تعداد دفعات استفاده از بطری را نشان می دهد.

ظاهر باکتری: در آزمایشی که توسط متخصصان بریتانیایی انجام شد، باکتری‌های بیشتری در بطری‌هایی که ورزشکاران به مدت یک هفته مجدداً از آنها استفاده می‌کردند نسبت به توالت یافت شد.

به طور خاص، تعداد باکتری ها به بیش از 900000 واحد کلونی در هر سانتی متر مربع رسید که 60 درصد آنها قادر به انتقال بیماری به چندین نفر بودند.

فنجان ها، لیوان ها یا کارد و چنگال ها پس از هر بار استفاده شسته می شوند تا از بروز هرگونه باکتری سرسخت جلوگیری شود.

آیا هنگام پر کردن مجدد بطری آب نیز انجام می شود؟ منطقی به نظر می رسد که باید انجام شود.