شامپو بدن شکلاتی اوه جایگزین مناسب برای کرم ضد آفتاب در تابستان

عمل متعادل کننده بین تمیز کردن خوب و زیباسازی مو هنری است که با مخلوط کردن مواد مختلف به نسبت صحیح در تهیه شامپو به دست می آید.

شامپو بدن شکلاتی اوه به بهتریبن فرمول ساخت یک شامپو عالی وارد بازار کرده است.

پیشرفت های مدرن در شیمی و تکنولوژی این امکان را فراهم کرده است.

که پایه های صابون را با فرمولاسیون پیچیده ای که حاوی مواد پاک کننده، مواد حالت دهنده به همراه افزودنی های کاربردی، مواد نگهدارنده، افزودنی های زیبایی شناختی و حتی گاهی مواد فعال پزشکی است، جایگزین کنیم.

فرمول اولیه مواد و عملکرد آنها برای همه شامپوهای استاندارد در شکل 1 فهرست شده است.

توجه به این نکته مهم است که تنها موادی که برای پاکسازی و مدیریت موها مهم هستند، شوینده‌های مصنوعی و نرم‌کننده‌ها هستند، در حالی که بقیه به پایداری، ارائه‌پذیری و بازارپسندی محصول کمک می‌کنند.

شامپو بدن

مواد شوینده [7،9،10،11،12،13] شامپوها معمولاً حاوی مواد شوینده مصنوعی (سینت) یا سورفکتانت ها به عنوان پاک کننده های اولیه هستند.

یک شوینده یا سورفکتانت آمفیفیلیک است، به این معنی که مولکول های شوینده دارای هر دو محل چربی دوست (جذب روغن) و آب دوست (جذب آب) است.

محل های چربی دوست به چسبیدن سبوم و کثیفی های روغنی کمک می کنند در حالی که انتهای آب دوست به آب متصل می شود.

امکان حذف سبوم در هنگام شستشو با آب. متداول ترین مواد شوینده شامپو انتخاب شده در جدول 1 آورده شده است.
پنج دسته از شوینده های شامپو وجود دارد: آنیونیک، کاتیونیک، غیر یونیک، آمفوتریک و طبیعی. هر کدام از این گروه دارای ویژگی های پاکسازی و حالت دهنده موی متفاوتی هستند.

برای شامپویی که برای موهای چرب در نظر گرفته شده است، شوینده هایی با کیفیت حذف سبوم قوی انتخاب می شوند، اما اگر برای موهای دائمی موج دار یا رنگ شده در نظر گرفته شده است، شوینده های ملایم برای کاهش سبوم زدایی انتخاب می شوند.

شامپوهای مدرن حاوی ترکیبی از سورفکتانت‌ها (معمولاً بین دو تا چهار) برای ارائه سطوح تمیز کردن بهینه با توجه به نوع و نیاز مو هستند – موهای معمولی، چرب، رنگ‌شده، رنگ‌شده یا آسیب‌دیده.