فروش فرش ابریشمی ماشینی در کشورهای اروپایی متوقف شد

برای صنایع دستی قطعه، صنعتگران شرقی، به عنوان یک قاعده، از رنگ های طبیعی ناپایدار استفاده می کنند. و فرش های ماشینی به ندرت رنگ ماندگاری دارند، زیرا الیاف طبیعی معمولاً به خوبی رنگ نمی شوند.

آبی که روی توده ریخته می شود می تواند یک الگوی کوچک را “تار” کند و مایعات اسیدی (آبمیوه ها، شراب ها) لکه های محو ناپذیری روی سطح ایجاد می کنند.

محصولات فرش ابریشمی ماشینی گرد و خاکی دوام زیادی ندارند. گرد و غبار به اعماق توده نفوذ می کند، به پایه پر می شود، فرش را سخت و سنگین می کند و درخشندگی تمیزی را از آن سلب می کند.

اما بدتر از همه، ماسه ریز و ذرات بزرگ گرد و غبار هر بار که روی فرش ابریشمی قدم می‌زنید به الیاف ابریشم آسیب می‌رسانند.

فرش ابریشمی به معنای واقعی کلمه ابریشم را آسیاب می کنند، توده ها به سرعت فرسوده می شوند، پایه ضعیف می شوند، لکه های طاس ظاهر می شوند و سپس سوراخ می شوند.

فرش ابریشمی ماشینی

پروانه ها همچنین به فرش های کثیف آسیب بیشتری می رسانند. او به خصوص دوست دارد در مکان های تاریک مانند زیر مبلمان پنهان شود. بنابراین تمیز کردن فرش ابریشمی به طور کامل و بدون از دست دادن یک سانتی متر ضروری است.

به هر حال، اگر می خواهید از یک داروی مخصوص پروانه استفاده کنید، مطمئن شوید که برای محصولات ابریشم ایمن است و تأثیر آن را روی یک منطقه کوچک نامحسوس از مواد آزمایش کنید.

مراقبت صحیح از فرش ابریشمی از فرسودگی سریع آن جلوگیری می کند. چه کاری می توانی انجام بدهی:

حدود یک بار در ماه، آویزهای دیواری و ملیله ها را تکان دهید. این کار را با دست انجام دهید، بسیار با احتیاط. هرگز آنها را از پا در نیاورید، آنها را برای مدت طولانی روی پله ها یا نرده ها آویزان نکنید.
فرش های کف را با جاروبرقی بدون برس و با نازل صاف تمیز کنید. مهم است که آسیب مکانیکی به محصول وارد نشود. برای انجام این کار، روی شمع فشار ندهید و برق را طوری تنظیم کنید که جاروبرقی فرش ابریشمی را “مکد” نکند.