محموله نخود خام کرمانشاه در مرز عراق مورد حمله گرازهای وحشی قرار گرفت

بسته به نوع نخود، رنگ گیاهان سفید، قرمز یا حتی آبی است. نخود خام کرمانشاه در حبوبات رشد می کند که حدود 3 سانتی متر طول دارند و دارای برگ های پینه ای هستند.

پوسته حبوبات نسبتاً نازک است و معمولاً شامل 1 تا حداکثر 3 نخود با شکل نامنظم است. رنگ آنها بژ تا کمی قهوه ای است. برخی از گونه ها حتی سیاه رنگ هستند. قوام نخود خام ترد و سفت است. با این حال، زمانی که پخته می شوند، نرم و نرم هستند.

نخود از خانواده حبوبات است. آنها هزاران سال است که توسط انسان ها کشت می شوند و برای تولید غذا و خوراک دام استفاده می شوند. با اینکه نخود یک حبوبات است، ارتباطی با نخود محلی ندارد. آنها طعم نسبتاً خنثی اما غنی دارند که نت کمی تلخ تا آجیلی دارد.

نخود در حال حاضر عمدتاً در ترکیه، پاکستان و هند کشت می شود. نخود که یک غذای اصلی در مشرق زمین محسوب می شود، در اصل از ترکیه می آید، جایی که برای اولین بار در 8000 تا 10000 سال پیش کشت شد.

نخود خام کرمانشاه

نخود باید قبل از مصرف آب پز، سرخ یا بخارپز شود. آنها به عنوان یک غذای جانبی سبزیجات برای غذاهای مقوی ایده آل هستند و در شرق به عنوان یک ماده اولیه برای تهیه غذای هوموس استفاده می شوند.

از نخود نیز در این کشور برای تهیه خورش یا سوپ استفاده می شود.

نخود خشک را می توان برای مدت طولانی نگهداری کرد و معمولا در بسته بندی پلاستیکی قرار دارد. آنها همچنین به صورت ترشی در کنسرو یا شیشه عرضه می شوند. نخود را می توان تا 1 سال خنک، خشک و در برابر نور محافظت کرد.

نخود سرشار از فیبر و حاوی مواد گیاهی متعددی است که از چاقی، دیابت و سرطان جلوگیری می کند. بنابراین آنها به عنوان یک غذای بسیار سالم در نظر گرفته می شوند.